A World of Tanks egy 3D-s csapatalapú többjátékos videójáték, amelyben az 1910-es és 1970-es évek közötti páncélozott harcjárművek harcait szimulálják. A játék PvP alapú, vagyis a játékosok egymással harcolnak benne. A kiadott változatban 94 amerikai, 130 szovjet, 119 német, 78 brit, 75 francia, 42 kínai, 12 cseh, 29 svéd, 26 japán, 12 olasz harcjármű és 12 lengyel harcjármű, amelyeket könnyű, közepes és nehéz harckocsikra, páncélvadászokra és önjáró lövegekre osztottak fel. Összesen 500 tankot vehetünk az irányításunk alá.
A járművek külsőre történelmileg hű másai a valódiaknak (habár vannak fantázia tankok amelyet kis valósággal ötvöztek), de mivel a játék nem egy tankszimulátor, így bizonyos értékeket (például a páncélátütés fizikája) egyszerűsítettek és a játékbeli irányítást kiegyenlítették. A játékot 2011. április 12-én adták ki Európában és Észak-Amerikában.
A World of Tanks az első olyan játéka a fehérorosz Wargaming.netnek, amelyet ingyenesen játszhatóvá tettek, és csupán az extra tartalomért és lehetőségekért kell fizetni aranyvásárlás formájában. A játék bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe, az egyszerre elérhető legtöbb online játékos kategóriában, 2011. január 23-án, amikor 91 311 játékos játszott egyszerre az orosz szerveren. Ezt 2012. április 13-án sikerült megdönteni, az európai szerveren amikor a játékosok egy kód beírásával egy napra prémium felhasználóvá válhattak. Az egyszerre játszó játékosok száma mára elérte a 217 000-et.
A kedvenc tankjaim listája
MAUS:
A 128 mm-es L/55 csőhosszúságú löveg ismerős lehet az E-75-ről és a VK béláról is, a 490/490/630 sebzés a kategóriájában nagynak számít, de a 246/311/65 mm átütés és a lassú újratöltés bőven hagynak kívánni valót maguk után.
A tornya kisebb, mint az E 100-é és bár a belőhető tartomány is kisebb rajta, de az jóval gyengébb is.
Magasabb, mint az E 100-é (vagy bármi másé a játékban), de keskenyebb is. A névleges értékek 200/185/160 mm.
Még az 1750 lóerős motor sem adja meg neki a 10 LE/t fajlagos teljesítményt, szóval nem egy versenyautó. Mindenesetre a remek német mérnökök segítségével egész jól gyorsul mindkét irányba és tartja a 20/15 km/h sebességhatárt normál terepen.
Nagyok és teherbírók, egészen sok lövést nyelnek el, főleg szemből, ha rángatjuk a tankot vagy oldalról, ha valaki lejjebb lő a kelleténél.
TYPE 5 HEAVY:
Előnyei:
- Irrelevánsan magas HP érték (2900), ami 50%-kal több mint a legtöbb tier 10-es tanké és a 2. legmagasabb az egész játékban.
- Kimondottan vastag páncélzat a tank egészén, ami annyit tesz, hogy egy 45° fokban szögelve kb. 300 mm effektív védelmet nyújt, ezzel gyakorlatilag immunis a standard lőszerekre.
- Gyakorlatilag nincs rajta gyengepont, így a front szögelése nélkül is az AP lőszerek csak nagyritkán képesek penetrálni a Type 5-öt.
- Jelentéktelen sebzést szenved el közvetlen arty találatkor, hiszen a játék legvastagabb tetőpáncélzata az övé.
- Az oldalsó páncél vastag üreges páncélzattal van fedve, ami annyit tesz, hogy az oldalpáncél 2/3-ad része immunis a HEAT lőszerekre még merőleges találat esetén is.
- 15,2 cm-es derp ágyúja cirka 450-600 HP sebzést ver a 10-es heavykbe pontos célzás esetén és még egy csomó modult is elvisz ilyenkor.
- A prémium repeszlőszere képes bármelyik 8-as és néhány 9-es tankot is egy lövéssel kivégezni, ha egy 75 mm-es páncélrészt talál és penetrál.
- Képes sebezni a páncéljukat szögelő, sidescrapelő és hulldown-ban pozícionáló tankokat is
- Repeszlőszerei kb. 2x olyan gyorsan szállnak, mint a legtöbb derp ágyút használó tanké. Relatíve jó az ágyúkezelhetősége az ágyú méreteihez képest.
- Komoly tömege van, a 4. legnehezebb tank a játékban (a Maus, Mäuschen és a kistesó Type 4 után) mindez a méretével kombinálva képes egy egész utcát lezárni miután kilőtték és nem mellesleg immunis a rammolásra.
- 10 fokos ágyúsüllyedés, ami a fronton igaz csak -8°, de így is tökéletes.
- A derp ágyú velejárója a fear factor, ami különösen a papír tankokat tartja vissza.
Hátrányai:
- Szörnyű általános mobilitás. Valamivel gyorsabb, mint a Maus, de nem sokkal (a lóerő/tonna aránya pedig kisebb)
- Lassú tolatási sebesség, 4 km/h-val lassabb a Mausnál és az E 100-nál.
- Az ammorack ugyan elég masszív, de igen nagy is mindemellett így gyakran sérül. Az ágyú is gyakorta törik.
- Hatalmas méret, szinte elvéthetetlen célpont. Könnyen az oldalába kerülhetnek a laposabb tankok.
- A derp ágyú töltésideje hosszú és az ágyú pontatlan (bár a töltésidő valami elképesztő, ha az 1400-as prémium alfával számolunk)
- Kimondottan drága a fenntartása. Még prémium fiókkal és kis fogyócikkekkel is 20-50 ezer kredites mínuszban van csatánkét.
- A 14 cm-es löveg értelmetlen. Ne használd.
- Normál repesz lőszerrel a tank kimondottan jól keres 10-es tierhez képes, viszont így a potenciális sebzés 40%-át elveszíti. Ne használd normál lőszerrel, nem éri meg.
- Mindenki utálni fog ebben a tankban ülve. Ha ezzel a tankkal játszol, ne legyenek érzéseid (úgymint nekem, egy szomorú és szánalmas ember vagyok) ez egy undorító tank.
- Ha ezzel játszol, keress magad mellé még egy Type 5 játékost, hiszen minden egyes Type 5 a csatában még rosszabbá teszi a játékot.
FIREFLY VC:
Előnyei és Hátrányai:
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy a brit fejlesztési fában jelenleg is megtalálható a Sherman Firefly, és főbb paramétereiben megegyezik az újjal. A legegyszerűbben tehát úgy deríthetitek ki, hogy bejönne-e nektek a prémium verzió, ha a normál tankkal is jó köröket tudtok futni. A Firefly egy különösen jó löveggel felszerelt Sherman, aminek azonban szinte semmi páncélzata, és a lövegsüllyedése is csak 6 fok.Az Ekins Firefly kicsit gyorsabban tölt, és mozgás közben kevésbé esik szét a célkeresztje, –ezenfelül rendelkezik a prémium tankok minden pozitív tulajdonságával–, de ami egyértelműen kötelező vétellé teszi minden tankparancsok számára, az a korábban is említett pazar lövege. A páncélátütési érték AP lövedékkel 171 mm, ami mellé 150-es alfa sebzés párosul, így nemcsak gyerekjáték lesz leküzdeni ellenfeleinket, hanem jól is profitálhatunk a csatákból, hiszen nem kell prémium lövedéket használnunk.
Ajánlom minden kinek:
A tankot mindenkinek ajánlani tudom, aki szereti a közepes tankok nyújtotta játékélményt, hiszen a Wargaming ezzel a tankkal telibe talált: élvezhető és kellően potens, ugyanakkor nem leküzdhetetlen ellenfél senki számára sem.
ST-II:
Tulajdonsága:
- Besorolás: Tier X szovjet normál nehéz tank
- Életerő: 2.500 HP
- Motor teljesítmény: 800 LE
- Súly: 69,3 tonna
- Motor fajlagos teljesítmény: 11,54 LE/t
- Végsebesség: 40/-13 km/h
- Fordulási sebesség: 26°/s
- Torony forgási sebesség: 16,7 °/s
- Talajellenállás: 1,151/1,534/2,589 m/s2
- Látótáv: 390 méter (rádió: 730 m)
- Test páncélzat: 150/140/100 mm
- Torony páncélzat: 250/160/160 mm
- Ágyú - 122 mm M62-SD:
- Sebzés: 440/440/530 HP
- Átütés: 258/340/68 mm
- DPM: 2.347 HP/perc
- Pontosság: 0,384 m/100m
- Célzási idő: 2,78 s
- Ágyú vertikális kitéríthetőség: -8°/+20°
- Töltési idő: 11,7/11,7 s
- Egy dupla lövéshez szükséges felkészülési idő: 2,5 s (szimultán tüzelés mindkét ágyúval)
- Ágyúk blokkolási ideje egy dupla lövés után: 8 s (egy dupla lövést követően az ágyúk blokkolva vannak és az újratöltés sem indul el addig)
- Automata újratöltési idő: 3 s (Tüzelünk az első, aktív ágyúval. A lövés után azonnal megkezdődik az ágyú újratöltése és a második ágyú aktívvá válik. A másodikkal némi szünet után tüzelhetünk majd.)
- Legénység: 5 fő (Parancsnok, Vezető, Lövész és 2 Töltő)
- Álca (alap/mozgás közben): 11,7%/5,9%
EBR-105:
Tulajdonsága:
- Besorolás: Tier X-es francia könnyű tank
- Életerő: 1300 HP
- Test páncélzat: 40/16/40 mm
- Torony páncélzat: 15/10/10 mm
- Motor teljesítmény: 850 LE
- Motor fajlagos teljesítmény: 64,7 LE/t
- Torony forgási sebesség: 66 fok/s
- Fordulási sebesség: 34 fok/s
- Látótáv: 350 méter
- Végsebesség: 75/50 (rapid mód) - 105/75 (cruise mód) km/h
- Átütés: 198/240/105 mm
- Sebzés: 390/390/500 HP
- Pontosság: 0,38 m/100m
- Célzási idő: 1,2 s
- Töltési idő: 12 s
- Ágyú vertikális kitéríthetőség: -8/15 fok
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.